• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116762
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERX1k
+
-

کیوسک/ روزنامه دیلی صباح [ترکیه]/ چرخش اروپایی اردوغان


این روزنامه انگلیسی‌زبان چاپ ترکیه، ‌گزارش اول خود را به چرخش ناگهانی و غیرمنتظره رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به سمت اروپا اختصاص داده است. دیلی صباح به نقل از اردوغان نوشته که ترکیه می‌خواهد آینده‌اش را به‌عنوان عضوی از این قاره بسازد. دیلی صباح نوشته است که این سخنان اردوغان، چراغ سبز برای گرم کردن روابط با اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
فهرست فلسطینی


انتخاب جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و انتظارات مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی از او، سوژه‌ای است که این روزنامه چاپ بیت‌المقدس به آن پرداخته است. بر این اساس، فلسطینی‌ها از بایدن انتظار دارند که تصمیمات ضدفلسطینی دونالد ترامپ، ازجمله به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را لغو کند. جروزالم پست همچنین نوشته که نیمی از اسرائیلی‌ها، خواستار مذاکره بایدن با فلسطینی‌ها هستند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
ضربه تمام کننده پنسیلوانیابه ترامپ


به روایت روزنامه العربی الجدید با پیوستن نتیجه آراء ایالت پنسیلوانیا به میشیگان، جورجیا و آریزونا دیگر فرصتی برای ترامپ در انتخابات باقی نمانده است. این در حالی است که قضات آمریکایی نیز درخواست‌های تیم وکلای ترامپ برای تکرار شمارش آراء و رسیدگی به شکایت‌ها در این ایالت را رد کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت کار ترامپ تمام است.

روزنامه گلف نیوز [امارات]
کشف میدان نفتی جدید در ابوظبی


روزنامه گلف نیوز از کشف یک میدان جدید نفتی با ظرفیت برداشت 22 میلیارد بشکه در امارت ابوظبی خبر داده است. منطقه دقیق کشف این میدان جدید نفتی اعلام نشده اما گفته شده که میزان نفت قابل استخراج آن بیشتر از دیگر میادین نفتی در ابوظبی است. بر اساس داده های سازمان اوپک، امارات متحده عربی ششمین کشور دارای بیشترین منابع نفتی در جهان است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید